Friday, January 18, 2013

MyGT - Tukar Coil Api

Hari Rabu lepas aku tukar coil api motor. Simptom bermula bila aku xbleh nk start engine guna electrik starter. Aku ingatkan batttery dah kong yelah dan 2 tahun aku xpernah tukar battery. So aku tukarlah battery. 2 minggu lepas tukar battery iaitu rabu tu xboleh start blk tapi kick start ok. Aik battery baru ni xkan xboleh lg.
So aku pergi laa ke kedai yang aku tukar battery tu.. Die check punya check compom coil api dah out. Lampu depan pun memang dah malap jer kalo press2 minyak pun. Terpaksa la tukar gak kos dalam RM120 + kene tukar minyak hitam sekali RM24 + brek pad belakang tukar lagi RM18. Adoyaii tgh2 bulan lak tu.
Tapi lepas tukar memang senang nk start motor guna elektrik starter.


COil api yg terbakar

COil api baru

2 comments:

Unknown said...

harga coil api untuk semue moto same tak ? aq check kat internet takde . moto aq . yamaha ss 110 2 stroke

Unknown said...
This comment has been removed by the author.

ceritera