Friday, January 24, 2014

Mentaliti Ibu Bapa

Semalam aku pergi ke sekolah anak aku untuk mengambil duit RM100. Memang sekolah set hari semalam daripada jam 2-4 pm. Ramai gak ibubapa yang hadir.
Kelas kt sini ada banyak ikut abjad daripada A hinnga M ikut pencapaian murid. Alhamdulillah anak aku kekal di kelas A untuk tahun 2 ini.
Kelas tingkat 3 melalui kelas M dan seterusnya ke kelas A. Ramai memang ramai ibu bapa yang hadir siap beratur. Tapi bila sampai ke kelas anak aku tiada orang... Ingatkan aku salah hari tapi memang tiada orang kat kelas anak aku...
Apa yang aku cuba sampaikan sebab aku teringat balik masa hari pengambilan report kad akhir tahun, tahun lepas, kelas A lah paling ramai ibu bapa datang siap kene beratur. Tapi kelas bawah2 tu tiada orang. Bila aku tanya cikgu diorang cakap tidak sampai 50% pun yang datang.

Anda fikir-fikirlah sendiri ape yang aku cuba sampaikan.....

No comments:

ceritera