Monday, July 15, 2013

MyExora - Tayar Bengkak

Sebenarnya dah seminggu lebih dah aku bawak kete ngan tayar bengkak ni. Cuma aku ingat kene buat alignment balik jer kot.. Bawak slow ke laju bergoyang. Tapi sabtu lepas balik umah adik ipar aku kat Seremban 2, ipar duai aku cakap ni tayar begkak atau rim bengkok ni. Adussss...Masak aku nak raya ni..

Balik daripada umah adik ipar aku g kedai tayar check.. Kompom tayar bengkak sebelah kiri depan... Perghhh kena tukar tayar ler.. Nak beli baru 225/45/18 memang parah jadi terpaksa aku tukar tayar 2nd dulu sementara nk kumpul modal untuk beli tayar baru..

Dapatlaaa tayar Micheclin SP3 dalam condition bawah 50% gak aku tgk dalam RM70 kt kedai tayar Michelin Lake Filed Sg Besi.

Tayar aku sebenarnya memang dah patut kene tukar ni empat2 sebab last tukar pun Julai 2011 dan jalan 35000 km.. Tu laaa masa ada duit tak ingat buat beli benda lain ini la jawabnya

Tayar 2nd sementara..

No comments:

ceritera