Thursday, November 21, 2013

MyGT - Tukar Battery kali ke 2

Minggu lepas aku tukar batteri motor lagi. Batteri motor ni xsampai setahun pun aku tukar dah kong. Rupa-rupanya batteri motor xsama mcm kereta yg ada warranty setahun. Paling2 pun 6 bulan tapi mahal laa rege die. Aku beli yang murah jer pun RM60 warranty sebulan. Antara cara nak jimat batteri kurangkan pakai starter elektrik. Kalo dah emergency malas nak guna manual baru guna starter elektrik.

Motor Modenas GT 128 ni jangan dibuat main kalau batteri habis kene cepat2 tukar.
1st dulu aku lambat tukar batteri pakai lenjan jer last2 coil ape problem. Kena tukar baru.
2nd ni pula aku xperasan lagi meter pulak jadi bengong. Kalo lambat lagi aku tukar meter boleh rosak. Tu pomen kedai yg cakap laaa. Mahal wooo kali tukar meter baru dalam RM2++ gak.
Nasib baik aku tukar jer batteri baru, meter dah ok balik.

No comments:

ceritera