Thursday, March 06, 2014

MyExora - Tukar Tayar

Semalam aku g tukar tayar belakang pulak. Sebelum ni aku dah tukar 2 tayar depan bulan Disember 2013 sbb dah pakai dekat 3 tahun dan tayar dah bengkak. Rege time tu RM240/sebiji 225/45/18 jenama Rapid Made in China kt WE AUTO SPORT RIM & TYRE CENTRE Pandan Prima shoplot sebelah Tesco Ampang.
So semalam aku bawak resit aritu aku nk rege sama gak hehehehe. Tapi sebelum datang kene call kedai dulu tanya stock ada ke tak. Sebab kedai ni tak simpan banyak.
Sebelum ni aku pakai tayar China gak. Dapat laaa guna dalam 30k km selama hampir 3 tahun baru tukar baru.. Bunga tanya xberapa nipis tapi dia makan dalam.. Nipis sebelah dalam hingga tayar jadi bengkak.

Bila tukar tayar belakang, aku swap tayar depan ke belakang dan tayar baru untuk belakang tadi aku letak kat depan. Ini kerana tayar depan lagi cepat habis berbanding belakang.
Dalam resit ni yg kene charge utk balancing tu adalah utk tayar depan yang aku bawa ke belakang. Balancing untuk tayar baru adalah percuma.


1 comment:

raayeop said...

Nak cari tayar? Cuba website https://mytayar.com

Ada banyak kedai di Klang Valley yang feed harga kat website. Harga yang dipaparkan dah masuk balancing dan valve. Free alignment kalau beli 4 tayar. Confirm tak kena tipu dengan kedai sebab semua terms + conditions dah dijelaskan di website.

Anda hanya perlu masukkan spec tayar terus ke website. Website akan menunjukkan info mengenai offer dari Network Workshops kami. Anda boleh pilih apa yang penting untuk anda samada harga, lokasi, jenama atau model tayar.

Kita akan pantau kedai supaya mereka tak menipu customer website. Anda hanya perlu bayar 5% deposit online. Lepas tu website akan hantar email info mana nak pergi. Balance 95% bayar terus kat kedai.

ceritera